میلاد مبارک باد

 >>> میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و فرزند گرامی ایشان امام جعفر صادق علیه السلام بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد <<<

 

حضرت محمد(ص):

آنکه ساعتی خواری آموختن راتحمل نکند ،"همیشه درخواری نادانی خواهدبود. "

 

 

بار و انواع آن در سازه

بار و انواع آن در سازه
بار و انواع آن در سازه سلام ، باز هم خدا رو شکر ميکنم که يکبار ديگه بعد از مشکلاتي که براي وبلاگ بوجود اومده بود در خدمت شما دوستان هستم . براي اين پست مطلبي در مورد بار و انواع آن در سازه تقديم شماميکنم . بارهايي که بر روي يک سازه وارد مي شوند به سه گروه تقسيم ميشوند : بارهاي مرده بارهاي مرده بارهايي هستند که از لحاظ مقدار و محل تاثير در طول عمر سازه ثابت مي باشند . معمولا قسمت اعظم بارهاي مرده ، وزن خود سازه مي باشد . بارهاي مرده را معمولا مي توان با دقت خوب با توجه به ابعاد قطعات مختلف سازه محاسبه نمود . بارهاي زنده بارهاي زنده بارهاي وظيفه اي ساختمان مي باشند که مقدار و محل اثر آنها مي تواند متغيير باشد . مقدار و نحوه توزيع بار زنده در يک لحظه معين ، نامشخص است و حتي شدت حداکثر آنها نيز در طول عمر ساختمان با ذقت معلوم نمي باشد . بارهاي طرح براي ساختمانهاي مختلف در آيين نامه 519 موسسه تحقيقات و استانداردهاي صنعتي آمده است . در اين آيين نامه بسته به نوع استفاده از ساختمان ، بارهاي زنده به صورت گسترده ي يکنواخت بر حسب شدت وارد بر واحد سطح معرفي شده اند و در صورت لزوم اثرات ضربه نيز در آنها منظور شده است . از لحاظ آماري ، بارهاي معرفي شده نزديک مقادير حداکثر هستند و از مقادير متوسط تجاوز مي نمايند . بارهاي ناشي از طبيعت پيرامون سازه بارهاي ناشي از عوامل طبيعي بر يک ساختمان عبارتند از ، بار برف فشار و مکش باد ، بارهاي زلزله ( يا دقيق بگوييم , نيروهاي اينرسي ناشي از حرکات زلزله ) روي سطوح سازه واقع در زير خاک , نيروهاي ناشي از انباشته شدن آب باران روي بام هاي تخت ( برکه اي شدن ) و نيروهاي ناشي از تغييرات درجه حرارت . همانند بارهاي زنده ، عدم قطعيت هاي زيادي در مورد مقدار و نحوه توزيع بارهاي ناشي از عوامل طبيعي وجود دارد . مقادير معرفي شده توسط آيين نامه ها ، متوسط اين بارها نيستند و نزديکتر به مقادرير حداکثر مي باشند . امیدوارم نظر یادتون نره منبع : طراحی ساختمانهای بتن مسلح(شاپور طاحونی)

تردد اتوبوس هاى ايرانى از مرز سرو بلامانع شد

تردد اتوبوس هاى ايرانى از مرز سرو بلامانع شد

بر اساس يادداشت تفاهم ايران و تركيه، تردد اتوبوس هاى ايرانى از مرز سرو بلامانع است. به گزارش ايلنا، سعيد عبداللهى - معاون دفتر ترانزيت و پايانه هاى مرزى - گفت: يادداشت تفاهم امضا شده ميان دو كشور در بخش حمل ونقل جاده اى، شامل ۱۱ بند و ۲ بخش حمل ونقل مسافر و حمل ونقل كالاست. وى در تشريح مهمترين نتايج نشست مذكور خاطرنشان كرد: باتوجه به اين كه تعداد مجوزهاى اتوبوس كه به طور سالانه براى شركت هاى ايرانى از سوى طرف ترك به صورت دوجانبه و ترانزيت صادر مى شود، پاسخگوى تقاضاى مسافران نيست، .....

 

ادامه نوشته

نخستين كنارگذر در اروميه احداث مي‌شود

نخستين كنارگذر در اروميه احداث مي‌شود

مديركل راه و ترابري آذربايجان ‌غربي گفت: نخستين كنارگذر در اروميه احداث مي‌شود.
شهرام آدم‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: اين كنارگذر به صورت جاده شرقي از نوشين‌شهر به سمت رشكان است.
وي با اشاره به اينكه اين كنارگذر داراي 77 كيلومتر مساحت است، افزود: مطالعه باند 32 اين طرح آغاز شده است و از سال آينده عمليات عمراني به صورت كامل اجرا مي‌شود.
مديركل راه و ترابري آذربايجان ‌غربي خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح نيازمند 70 ميليارد تومان اعتبار است كه به صورت طرح سه ساله تعريف شده است.
آدم‌نژاد تصريح كرد: اين كنارگذر در حاشيه درياچه اروميه قرار دارد و علاوه بر مزيت حمل و نقلي به لحاظ توريستي حائز

ادامه نوشته

دده کاتیب

دده کاتیب

وبلاگ آذربایجانین هر قاریش توپراقی وطنیم دیر گزارش داد: 

دده کاتیب،شاعروعارف بزرگ ملت آذربایجان، در روز جهانی زبان مادری، چشم از جهان فروبست.

روز جمعه دوم اسفند سال هشتاد و هفت برابر با بیست فوریه دوهزار و نه - روز جهانی زبان مادری، ساعت یازده و سی دقیقه در بیمارستان آذربایجان ارومیه عالم و شاعرمشهورآذربایجانی حاج عبدالرحمان طیار قولنجی متخلص به دده کاتب چشم از جهان فرو بست.

پیر طریقت آذربایجان ، پدر شعر ترکی و وارث معرفت : حاج عبدالرحمن طیار (دده کاتیب) در تاریخ 1304 شمسی در روستای قولونجو( قولنجي ) شهر اورمیه دیده به جهان گشوده است . و تحصیلات خود را در مکتب ونزد علمای دینی گذرانده است . .

در طول سالهای متوالی جامعه ترک و شعرا و عاشیق های آذربایجان این پیر طریقت را با نام دده کاتیب میشناسند ، و سالها دده کاتیب به عنوان پدر عاشیق های آذربایجان شناخته شده است. و کمتر کسی پیدا میشود که با شعرها و سیمای او ناآشنا باشد .

ایشان امروز شاعر بزرگ آذربایجان به حساب می آیند وشعرهای ایشان(توركي)، سالهاست كه بر سر زبانهاست و در بين خانواده ها ،مجالس و مراسم هاي گوناگون ميتوان سروده هاي ايشان را همراه با صدای قوپوز آشقها (عاشقها) شنيد و سینه به سینه به نسل جوان منتقل میکنند . اشعار ایشان در آذربايجان و ترکیه  هميشه در سينه ها جاي دارد .

. ایشان آیات قرآن کریم و احادیث حضرت محمد و فرمايشات اصحاب را در قالب شعر بیان کرده و در جهان تورك پراكنده ساخته اند . شعرهاي ملي ( براي آذربايجان و زبان تركي ) به انسان يك احساس بزرگ مي بخشد كه به آذربايجاني و تورك بودن افتخار مي كند .

دده کاتیب قولونجو ، بر زبانهاي عربي ، تركي آذربايجاني ، تركي استانبولي ، فارسي و كردي تسلط كامل دارند و اشعاری هم به زبان ترکی استانبولی و عربی سروده اند . از دده کاتیب تا به حال سه کتاب به نام های "اینجی لی صدف" ، "اورمو گؤلو"  و " گونوموز آیدین" از دده کاتیب چاپ شده است.

ورژن جديد نرم افزار ايرانی طراحی صفحه ستون

ورژن جديد نرم افزار ايرانی طراحی صفحه ستون

DesignStudio2008-BP-ver32161b3


سلام مجدد به شما همکاران ارجمند

جدیدترین ورژن نرم افزارDesign Studio  که کار ارزشمندی از مهندس خیر آبادی هست رو براتون آپلود کردم. امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیره.

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.
لینک 1
لینک 2
 

سبز باشیم

حضرت موسی ( علیه السلام ) دندان درد گرفت و به خدا شكایت كرد . حق تعالی به او دستور داد از فلان گیاه استفاده كن . حضرت  از آن گیاه استفاده نموده و  درد دندان مباركش تسكین یافت .

بار دیگر دندان موسی علیه السلام درد گرفت و همان دوا را به كار برد ؛ ولی اینبار درد دندان حضرتش تسكین نیافت ! لذا از خداوند سببش را پرسید خطاب الهی آمد كه دفعه قبل ، به امید ما رفتی ؛‌اما این بار به امید گیاه و از ما غافل بودی

یا حق

(‌احلی من العسل ، غلامعلی حسینی ، انتشارات مفید ، ج 2 ، چ اول،  ص 950)

 برگرفته از:وبلاگ www.kooyedelbar.blogfa.com

 

 

مزایا و معایب ساختمانهای فلزی

مزایا و معایب ساختمانهای فلزی

احداث ساختمان بمنظور رفع احتیاج انسانها صورت گرفته و مهندسین ، معماران مسئولیت تهیه اشکال و اجراء مناسب بنا را برعهده دارند ، محور اصلی مسئولیت عبارت است از الف ) ایمنی ب ) زیبائی        ج) اقتصاد.
با توجه به اینکه ساختمان های احداثی در کشور ما اکثرا" بصورت فلزی یا بتنی بوده و ساختمانهای بنایی غیر مسلح با محدودیت خاص طبق آئین نامه 2800 زلزله ایران ساخته میشود . آشنایی با مزایا و معایب ساختمانها می تواند درتصمیم گیری مالکین ، مهندسین نقش اساسی داشته باشد .

مزایا ی ساختمان فلزی :
1- مقاومت زیاد : مقاومت قطعات فلزی زیاد بوده و نسبت مقاومت به وزن از مصالح بتن بزرگتر است ، به این علت در دهانه های بزرگ سوله ها و ساختمان های مرتفع ، ساختمانهائی که برزمینهای سست قرارمیگیرند ، حائز اهمیت فراوان میباشد .
2- خواص یکنواخت : فلز در کارخانجات بزرگ تحت نظارت دقیق تهیه میشود ، یکنواخت بودن خواص آن میتوان اطمینان کرد و خواص ان بر خلاف بتن با عوامل خارجی تحت تاثیر قرار نمی گیرد ، اطمینان در یکنواختی خواص مصالح در انتخاب ضریب اطمینان کوچک مؤثر است که خود صرفه جو یی در مصرف مصالح را باعث میشود .
3- دوام : دوام فولاد بسیار خوب است ، ساختمانهای فلزی که

ادامه نوشته